Kredi Kartınızın Güvenliği

Güvenliğiniz İçin

  • Kredi kartınızı her zaman yanınızda taşımalı ve korumalısınız. Olabildiğince sıklıkla kartlarınızın cüzdanınız içerisinde olup olmadığını kontrol etmelisiniz.
  • Kredi kartı şifrenizi kimseye söylememeli, şifrenizi kartınızın üzerine yazmamalı veya yanınızda taşımamalısınız. Şifrenizi doğum tarihi veya kolay tahmin edilebilir bir numara olarak belirlememelisiniz.
  • Kartınızın çalınması veya kaybolması gibi durumlarda hemen HSBC Bank Telefon Bankacılığı'nı arayarak haber vermelisiniz. Bankanızdan çalınan/kaybolan kartınızın kullanıldığı yönünde bilgi alırsanız polise başvurarak zabıt tutturmalısınız.
  • Kartınızın arkasındaki imza kısmını mutlaka imzalamalı ve alışverişlerinizde sürekli kimlik kartınızı göstermelisiniz.
  • Kartınızın arkasındaki 3 haneli güvenlik numarası ve kartınızın vade bitim tarihini gerekli olmadıkça kimseyle paylaşmamalısınız.
  • Kredi kartı ile yapacağınız tüm ödeme işlemlerinizde, kartınızın POS makinesinden kasada veya göz önünde geçirilmesine özen göstermelisiniz.
  • İnternet aracılığıyla yapacağınız alışverişlerinizde, güvenliği uluslararası sertifikalarla sağlanmış işyerlerini tercih etmeye dikkat etmelisiniz.
  • İnternet kanalıyla yapılan alışverişlerde işlem güvenliğiniz açısından sanal kartınızı kullanmaya özen göstermelisiniz.
  • Güvenli Sanal Alış-Veriş uygulaması ile siz de kredi kartınızla internet üzerinden yaptığınız alışverişlerde ek güvenlik hizmetlerinden yararlanabilirsiniz. HSBC Advantage Kredi Kartı'nızla, HSBC Advantage Sanal Kartı'nızla internet üzerinde, bu uygulamaya üye sanal mağazalardan yaptığınız alışverişlerde size, sisteme kayıtlı cep telefonunuza gönderilen tek kullanımlık Sanal Alış-Veriş Şifreniz sorulacaktır. Bu şifre, herhangi bir mağaza veya restoranda yaptığınız alışverişlerinizde kullandığınız imzayı temsil edecektir.
  • Kredi kartı harcama slibini imzalamadan önce ödeme tutarını kontrol etmelisiniz.
  • Kredi kartınızı kullanması için kesinlikle başka bir kişiye vermeyiniz. (Eş, aile, tanıdık,...)
  • Kredi kartınızı kapattırmanız ve/veya kapanması durumunda numarası okunmayacak şekilde küçük parçalara bölerek imha etmelisiniz.
  • Bankanızın kredi kartınızla ilgili olası acil durumlarda size ulaşabilmesi için adres ve telefon bilgilerinizi güncel tutmaya özen gösteriniz.
  • Banka tarafından mail ortamında müşterilerden hiçbir şekilde bilgi talep edilmemektedir. Bu nedenle, bu tür bilgilerin talep edildiği maillere cevap vermeyiniz ve tarafınıza ulaştığında sahtekarlık ile karşı karşıya olduğunuzu düşünerek HSBC Bank Şubeleri veya HSBC Bank Telefon Bankacılığı 0850 211 0 111 ile irtibata geçiniz.

Borç ve Ekstre Ödemeleri için

  • Kredi kartınızla yaptığınız harcamalarınızın aylık gelirinizi geçmemesine özen göstermelisiniz.
  • Kredi kartı borcunuzu kontrol altında tutmak için kart sayınızı 2 veya 3 adetle kısıtlamalısınız.
  • Nakit Avans çekme işlemlerinde uygulanan faiz işlem kaydı banka kayıtlarına geçtiği gün itibariyle işlemeye başlayıp geri ödeme yapılana kadar devam etmektedir. Bu nedenle, nakit avans borcunuzu kapatmak için ekstrenizin gelmesini beklememeye özen göstermelisiniz.
  • Kredi kartı borcunuzu ödemede sıkıntı yaşıyorsanız, başka bir bankanın kredi kartı ile nakit avans çekerek borcunuzu kapatmaya çalışmamalısınız.
  • Kredi kartı borcununuzun en azından minimum ödeme tutarını ödemeye özen göstermelisiniz.
  • Borçlarınızı ekstrenizin geldiği ay içinde kapatamadığınız takdirde bir sonraki ay yapacağınız harcamalarınızı biriken borcunuzu göz önünde bulundurarak yapmaya dikkat etmelisiniz.
  • Taksitli harcamalarınızın gelecek aylarda ekstrenize yansayacak olan kalan taksit tutarını HSBC Bank ATM'lerinden, HSBC Bank Telefon Bankacılığı ve HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığı'ndan takip edebilirsiniz.
  • Kartınızın taksitlendirme özelliğinden gerekli olduğu zamanlarda, kısa vadeli ihtiyaçlarınız için faydalanmaya özen gösteriniz.
  • Otomatik ödeme talimatı verilen kredi kartları için, son ödeme tarihinden bir gün önce ilgili hesap bakiyenizin yeterli olduğuna özen gösteriniz.
  • Kredi kartı hesap kesim tarihiniz ödemeleriniz için uygun değilse, size uygun olan hesap kesim tarihini belirlemek için herhangi bir HSBC Bank Şubesine giderek veya HSBC Bank İnternet Bankacılığı ve HSBC Bank Telefon Bankacılığı'nı kullanarak yardım alabilirsiniz.
  • Yurtdışında yaptığınız harcamalarınızı hem TL hem de USD cinsinden ödeyebilirsiniz. Size uygun olan ekstrenizin tipini belirlemek için herhangi bir HSBC Bank Şubesine giderek veya HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığı ve HSBC Bank Telefon Bankacılığı'nı kullanarak yardım alabilirsiniz. Aksi belirtmediği sürece kartınızın verildiği ilk dönemde ekstreniz tipi TL olarak kesilmektedir. USD ekstrelerinizde Kaynak Kullanım Destek Fonu (KKDF), mevzuat hükümleri doğrultusunda bir kereye mahsus son ödeme tarihinde, ödenmeyen anapara üzerinden cari oran olarak hesaplanır.
  • Kredi kartı ekstreniz postadaki gecikme nedeniyle elinize geç ulaşabilir. Kredi kartı borcunuzu; HSBC Bank ATM, HSBC Bank Telefon Bankacılığı, HSBC Bank Bireysel İnternet Bankacılığı, e-posta ekstre gibi yollarla da takip edebilirsiniz.
  • E-posta ekstre talimatı vererek her ay düzenli olarak e-mail adresinize gelecek ekstrenizi gecikme yaşamadan alabilirsiniz.