Chip&PIN

HSBC Advantage Kredi Kartı'nızın Şifresi Hala Yok Mu?

  • 0850 211 0 111 HSBC Bank Telefon Bankacılığı'nı arayarak,
  • www.hsbc.com.tr'yi tıklayarak ya da
  • HSBC Bank Şubeleri'ne uğrayarak
şifrenizi alın, şifreli alışverişe başlayın.

Eğer bilgileriniz güncel değil veya eksikse lütfen size en yakın HSBC Bank Şubesinden bilgilerinizi güncelleyiniz.

Chip&PIN Uygulaması Nasıl İşler?

Chip&PIN Uygulaması Nasıl İşler?
Ödeme işlemi sırasında satış görevlisi chipli HSBC Advantage Kredi Kartı'nızı chip okuyucuya yerleştirir. POS cihazının ekranında kişisel şifrenizi (PIN) girmenizi belirten bir mesaj çıkacak.
4 rakamdan oluşan şifrenizi tuşladıktan sonra, işlemi onaylamak için "Giriş" tuşuna basacaksınız. (Eğer şifrenizi girerken hata yaparsanız "Temizle" tuşuna basarak şifrenizi tekrar girebilirsiniz.) Şifreniz size özel olduğu için ekranda görünmez. Onun yerine, rakamları simgeleyen yıldızlar görünür.
Ekran, sizi ödeme işleminin gerçekleştiğine dair bilgilendirecektir. Ödeme onayından sonra POS cihazı size slip verecektir. Slip üzerinde imza yeri bulunuyorsa, slibi imzalamanız gerekecektir; slip üzerinde imza yeri bulunuyorsa, imzalamanıza gerek yoktur.
Chip'li kredi kartınız henüz elinize ulaşmadıysa ya da alışveriş yaptığınız nokta Chip&PIN sistemine henüz geçmediyse, imza atarak da ödeme yapabileceksiniz.
  • HSBC Kredi Kartı'nızı şu an olduğu gibi, gerek yurtiçinde gerekse yurt dışında yapacağınız alışverişlerinizde ve nakit çekme işlemlerinizde rahatlıkla ve güvenli bir şekilde kullanabilirsiniz.
  • Şifrenizi (PIN) hatırlayamıyorsanız, 0850 211 0 111 HSBC Telefon Bankacılığı'nı aramanız ya da www.hsbc.com.tr HSBC İnternet Bankacılığı'na tıklamanız yeterli.
  • Evet. Chip & PIN logosunu gördüğünüz tüm banka ATM'lerinden, 0850 211 0 111 HSBC Telefon Bankacılığı'nı arayarak ya da www.hsbc.com.tr HSBC İnternet Bankacılığı'nı kullanarak şifrenizi (PIN) değiştirebilirsiniz. Alışveriş yaptığınız POS makinelerinden ya da şifre giriş cihazlarından şifre değiştirmek, mümkün değildir.
  • Farklı zamanlarda da olsa, şifrenizi üç kez art arda yanlış girerseniz güvenliğiniz için şifreniz (PIN) bloke olacaktır. Böyle bir durumda, HSBC ATM'lerinden, 0850 211 0 111 HSBC Telefon Bankacılığı'nı arayarak ya da www.hsbc.com.tr HSBC İnternet Bankacılığı'nı kullanarak şifrenizdeki (PIN) blokeyi kaldırabilirsiniz.
  • Herhangi dört rakam seçmek yerine, sizin için özel anlam ifade eden bir sayı seçmeye ne dersiniz?
    • 4 haneli şifreniz (PIN), bir tarih olabilir, örneğin; evlilik yıldönümüz ya da unutmadığınız bir olayın tarihi.
    • Kurnazca bir şey neden olmasın; mesela her sabah alarmınızı kurduğunuz saat?
    • Ezbere bildiğiniz bir telefon numarasının belli bir bölümünü seçebilirsiniz.
    • Şifrenizi (PIN) ve diğer güvenlik bilgilerinizi satış görevlisi de dahil olmak üzere kesinlikle kimseyle paylaşmayın.
    • Kredi kartınızı sizden başka kimsenin kullanmasına izin vermeyin.
    • Şifrenizi (PIN) kesinlikle yazılı olarak saklamayın, kartınızın üzerine yazmayın ya da bir yere kaydetmeyin.
    • Bankamız ya da satış görevlilerimiz sizden hiçbir zaman güvenlik bilgilerinizi ve şifrenizi (PIN) söylemenizi ya da e-mail yoluyla göndermenizi talep etmeyecektir. Güvenliğiniz için bu tip taleplere yanıt vermeyin.
    • Şifrenizin (PIN) doğum tarihiniz gibi kolay tahmin edilebilir rakamlar olmamasına dikkat edin. 9876 ya da 1234 veya 9999 gibi bilindik sayı dizileri olmamasına özen gösterin.
  • ** Çipli kartınız daha gönderilmediyse veya mağaza chip&PIN sistemine geçmediyse imza atarak da ödeme yapabileceksiniz.